کارشناسی رنگ خودرو

کارشناسی رنگ خودرو

طی سالیان گذشته خرید و فروش خودرو های دست دوم رونق گرفته و کارشناسی رنگ خودرو اهمیت بالاتری به خود گرفته است.

نتیجه ی این امر ورود دلالان زیادی به این حوزه است. آن ها با بکارگیری انواع روش های ممکن با ایجاد تغییراتی در خودروی معیوب آن را به جای خودروی سالم می فروشند.در این شرایط خریدارانی که معمولا بی تجربه هستند نیازمند یک کارشناس فنی خودرو می باشند.

یک کارشناس رنگ خودرو علاوه بر کارشناسی رنگ خودرو میتواند در زمینه ی فنی و همچنین در زمینه ی براورد قیمت ماشین به مشتریان کمک شایانی کند.همچنین هزینه های اضافی را از روی دوش مشتریان بردارند.

در بسیاری از کشور ها رنگ شدن خودرو های دست دوم نه تنها یک عیب محسوب نمیشود بلکه یک مزیت می باشد.در کشوری مانند امریکا چیزی به نام کارشناسی رنگ خودرو وجود ندارد. در آن جا قیمت گذاری بیشتر بر مبنای میزان کارکرد و وضعیت فنی خودرو می باشد.

البته در ایران هم میزان کارکرد خودرو بسیار با اهمیت می باشد.اما از آنجا که در ایران رنگ کردن خودرو و یا تعویض قطعات آن تاثیر منفی زیادی بر روی قیمت آن میگذارد.افراد سعی می کنند در صورت بروز آسیب حد المقدور از رنگ کردن و یا تعویض قطعات جلوگیری کنند.

در نهایت با صافکاری بدون رنگ بدنه ی خودرو را اصلاح میکنند که در این صورت تشخیص آن چندان سخت نیست.اگر تغییرات چیزی بیشتر از صافکاری بدون رنگ باشد اهمیت کارشناسی رنگ خودرو در این جا نمایان می شود.امروزه بر خلاف گذشته تشخیص رنگ خودرو و در واقع کارشناسی رنگ خودرو  را به جای صافکار یک کارشناس رنگ خودرو انجام می دهد.

شرکت کارشناسی خودرو کارآزموده خدماتی را بصورت تخصصی در این زمینه ارائه میکند.

کارشناسی رنگ خودرو شامل چه مواردی می شود؟

کارشناسی بدنه ورنگ خودرو شامل مواردی چون بررسی شاسی و بدنه خودرو،دستگاه ضخامت سنج بدنه،نور کافی و دانش و تجربه ی کاری انجام میگیردد.

مواردی که در فرآیند کارشناسی انجام میگیردد را بیان کرده ایم شامل:

  • کارشناسی رنگ تمام قطعات بدنه ی خودرو
  • بررسی وضعیت سلامت شاسی
  • کارشناسی اصالت اتاق و شاسی
  • بررسی سقف،ستون ها و کلاف های کناری
  • بررسی قسمت های زیرین خودرو که ممکن است آسیب دیده باشند.

نخوه ی تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو بر پایه ی تغییرات موجود می باشد.تغییراتی در میزان شفافیت رنگ،یکنواختی رنگ سراسر بدنه خودرو،دانه ی رنگ و نوع پاشش رنگ،یکنواختی ضخامت رنگ و نحوه ی بازتاب نور از قطعات بدنه.

کارشناسی بدنه خودرو

بخش هایی از ماشین مانند سقف به دلیل اهمیت بالا نقش اساسی را در کارشناسی قیمت خودرو بازی می کنند.بنابراین یک کارشناس رنگ خودرو ابتدا به سراغ  این قسمت ها می رود و آن ها را بررسی میکند.

لازم به ذکر است اسیب دیدگی این قسمت ها به خصوص سقف بسیار کم  اتفاق می افتد .در هر صورت اگر پس از کارشناسی رنگ خودرو تشخیص داده شد که ا ین قسمت های حساس آسیب دیده است به طور قطع از خرید آن اجتناب کنید.

در واقع افراد عادی نمیتوانند تشخیص دهند که آیا قسمت های حساس ضربه خورده است یا خیر.تشخیص این امر به عهده ی کارشناس خودرو می باشد.نکته ی مهم این که آسیب وارد شده به بعضی از قسمت های حیاتی ماشین مانند سقف به هیچ عنوان به طور کامل جبران نخواهد شد.

ایراداتی که ضربات سنگین به قسمت های اصلی بدنه خودرو وارد می کند نه تنها می تواند موجب تغییر ساختار و شکل اتاق خودرو گردند،می توانند باعث ایرادات فنی نیز گردند.مواردی همچون کیسه های هوا و پیش کشنده ی کمربند ایمنی می تواند در اثر یک تصادف یا ضربه ی سنکین عمل کنند.

شاسی خودرو پیکره ی اصلی خودرو می باشد که سایر قسمت های خودرو بر روی آن سوار می شود.هر گونه ضربه جدی وارده بر شاسی خودرو می تواند تعادل خودرو را بر هم بزند.یا نشیمن گاه و محل مونتاژ قطعاتی که قرار است بر روی شاسی خودرو مونتاژ گردند را معیوب کند.

کارشناسی رنگ قطعات خارجی بدنه

در این مرحله باید روی  قطعات خارجی خودرو که شامل انواع درب ها،گلگیرها،سقف و ستون ها می باشد،کارشناسی رنگ خودرو صورت بگیرد.به دو دلیل در این مرحله کارشناسی رنگ قطعات خارجی مهم تر می باشد.اول اینکه قطعات خارجی بیشتر در معرض دید هستند و هنگام فروش ماشین بیشتر مورد توجه خریدار قرار می گیرد و دوم اینکه در تصادفات بیشترمورد آسیب قرار می گیرند.

در واقع طی سالیان گذشته نقاشان خودرو پیشرفت چشمگیری در کارشان داشته اند.لذا تشخیص قطعه ی رنگ شده با قطعه ی سالم سخت تر از قبل شده است.اساسا دیگر لازمه ی تشخیص آن بهره گیری از یک کارشناس خودرو می باشد که با یک کارشناسی رنگ خودرو به طور دقیق شما را در پاسخ به این سوال که آیا خودرو ارزش خرید دارد یا خیر آگاه سازد.

کارشناسی جهت بررسی اصل بودن و یا تعویضی بودن قطعات

در واقع دو مرحله ای که در کارشناسی رنگ خودرو وجود دارد به صورت همزمان اتفاق می افتد .یعنی قطعات را هم از لحاظ رنگ شدگی و هم از لحاظ اینکه آیا تعویض شده و یا خیر بررسی می کنند.نکته ی مهم این جا آن است که تعویض یک قطعه نسبت به رنگ گردن آن دو تفاوت اصلی دارد. اول اینکه هزینه ی بیشتری دارد و دوم اینکه تاثیر منفی بیشتری بر روی قیمت کارشناسی شده ی خودرو می گذارد.

البته موارد دیگری نیز زمان کارشناسی قیمت خودرو وجود دارد که اهمیت چندانی ندارند.مانند رنگ سپر و رکاب خودرو.مسلما هنگام بروز تصادف این قسمت ها اولین قسمت هایی هستند که دچار اسیب می شوند.اما اگر این قطعات تعویض شده باشند اما شاسی سالم باشد تاثیر منفی چندانی روی قیمت نخواهد گذاشت.

در واقع مالکان خودرو سعی می کنند خودرویشان هنگام کارشناسی رنگ خودرو نمره ی منفی نگیرد.بنابراین در صورت بروز خط و خش آن را به همان شکل رها میکنند .البته این خط و خش ها اگر در حد بسیار جزئی باشد تاثیری روی قیمت نمیگذارد. اما چنانچه مشهود باشد دیگر با قطعه ی رنگ شده تفاوتی نخواهد داشت.

شما نیز اکر قصد خرید خودروی دست دوم دارید با شماره گیری ۰۲۱۲۸۴۲۸۴۶۰ و یا از طریق صفحه ی درخواست کارشناس کارآزموده با ما تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست